Az endometriosis operációjával csökken a petefészekrák kockázata!

Egy svéd tanulmány szerint az operált betegeknél csökken a petefészek daganat kialakulásának esélye, míg a gyógyszeres (hormon-) kezelésnek nincs ilyen jótékony hatása.

• Az endometriózis gyakori, sokszor nagy fájdalommal járó nőgyógyászati megbetegedés, mely során a méhnyálkahártya a méh üregén kívül, a test más részeiben is növekedésnek indul.
  • Ösztrogénfüggő betegség.
  • A fertilis korú nők mintegy 14%-át érinti.
  • Kezeletlenül az érintettek akár 40%-ánál meddőség alakul ki.
  • Kezelésére gyógyszeres megoldásokat és sebészeti módszereket ismerünk, kisebb mértékű endometriosis esetén diétával is eredményt lehet elérni.
  • Egyes tanulmányok szerint az endometriózis fokozza a petefészekrák kialakulásának esélyét, más vizsgálatok a nőgyógyászati műtétek (hysterectomia vagy tubalekötés) védő hatásáról számolnak be.
Így operálnak laparoscoppal az orvosok.

Laparoscopos műtét

A műtéteknél igyekezni kell a legnagyobb gondossággal és radikalitással eltávolítani a kóros szöveteket, ami gyakran nehéz feladat elé állítja a nőgyógyászokat és a sebészeket. Összefogással a bél és a húgyhólyag endometriosisát is el lehet távolítani (bélszakaszokat ki kell venni , illetve hólyag falából kell kimetszeni az endometriosisos részeket, majd összevarrni!) A Nőgyógyászati Laparoscopos Társaság centrumok létrehozását javasolja, ahol megfelelő számú műtét végzésével szakértő személyzet végezhetné a beavatkozásokat.

Jól sikerült műtét után a visszatérés esélye kicsi, illetve később jelentkezik (2 év).

Cikkel kapcsolatos dokumentumok:

Írta: Bata Barnabás | 2016.09.21. | Kategória: Cikkek, Nőgyógyászat | Címkék: , , , , ,

Minden vélemény számít!

Kérem regisztráljon, vagy jelentkezzen be a hozzászólás írásához.

Még nincs vélemény. Legyen Ön az első, aki hozzászól.

Szavazás

Milyen fejlesztéseket tartana célszerűnek a rendelőinkbe? (3 legfontosabbat jelölje be)

View Results

Loading ... Loading ...