Tanácsok nyári utazáshoz

7 jó tanács a nyári kirándulásokhoz nemcsak fiataloknak!

Itt a nyár sok napsütéssel, kánikulával, felüdítő esőzésekkel és nagy fürdőzésekkel.

1.  Melegvizes fürdőhelyeknél érdemes felkészülni a hüvelygyulladásokra, ilyenkor megváltozik a hüvely normál flórája, megnövekedhet a kórokozó baktériumok száma. Csak időben alkalmazott tejsavas, jódos, kamillás hüvelyöblítéssel lehet megelőzni a nagyobb bajt. Terhesek nem irrigálhatnak ! Már kialakult fertőzés esetén( zöldes-sárgás váladék, alhasi fájdalom), jelentkezzen kezelőorvosánál a késői szövődmények (pl. alhasi összenövések,meddőség, stb.) elkerülése érdekében.
  2. A gombás fertőzések is gyakoribbak nyáron. Akinek többször volt már ilyen fertőzése, annak érdemes egy dózisú, szájon át szedhető gyógyszert kérni, mivel a helyi kezelés nem elég hatékony.
  3. A HPV- ( humán papilloma vírus ), trichomonas-, szifilisz-,  és egyéb nemi fertőzéseket óvszer használatával lehet megakadályozni. A fogamzásgátló nem véd ezektől a betegségektől. Kerülje a sok partnercserét,  és legyen megfelelő az intim higiénia is …
  4. Nyáron gyakrabban előfordul, hogy “defektes lesz a gumi”.  Sürgősségi fogamzásgátló tablettát a háziorvosi és nőgyógyászati ügyeleteken is felírnak. A gyógyszert 72 órán belül kell beszedni, vagyis fél órával az esemény után nem kell rohanni az ügyeletre!
  5. Létezik 72 órán túli esetben is beszedhető fogamzásgátló tabletta!
  6. Nagyobb utazás előtt a kismamák menjenek el orvosukhoz. Magnéziumot, görcsoldót érdemes magukkal vinni. A terhesgondozási kiskönyvet és a vizsgálati leleteket is be kell pakolni, hogy ha valami történne, legyen alapvető információja a kezelőorvosnak.
  7. Repülőutak: Úgy tudom, hogy 30. hét felett már nem, vagy csak orvosi igazolással lehet repülni, de ez légitársaságtól függ.

Mindenkinek kellemes nyarat kívánok! dr. Bata Barnabás

Írta: Dr. Bata Barnabás | 2012.08.28. | Kategória: Cikkek, Nőgyógyászat | Címkék: , ,