Nyugalmi EKG készítés
5D Babamozi Nőgyógyászat
Nyugalmi EKG készítés Nyugalmi EKG készítés

Az EKG (elektro-cardio-graphia) – azaz elektrokardiográfia a szív elektromos tevékenységét vizsgálja. Fájdalommentes vizsgálat, mely során a készülék papírszalagra rajzolt görbék formájában jeleníti meg a szív működését. Vizsgálható vele a percenkénti szívverések száma, azok szabályossága, ritmuszavarok, de egyéb ingervezetési zavarok is. A diagnosztikus EKG értékelésével felismerhető több féle betegség is. Segítségével igazolható a szívinfarktus, illetve koszorúér-betegség.
Műtétek előtt javasolt az elvégzése, amelyet az aneszteziológus a kivizsgálás során értékel. Az altatás során nagy terhelés érheti a szívet, amire fel kell készülni.

Mit mutat meg az EKG?

Minden szívdobbanásnál – a szívizom összehúzódásakor a szív elektromos jeleket bocsát ki, melyek felfoghatók a testen elhelyezett elektródákkal. Az EKG görbe alakja segít a helyes diagnózis felállításában, mivel a normálistól eltérő mintázat utalhat betegségekre. Pl. veleszületett szívhibák (vitiumok), szívmegnagyobbodás (cardiomegalia) , szívritmuszavar , szívizom gyengeség, infarctus, szívbillentyű rendellenességek (mitralis prolapsus, tricuspidalis insuff., stb. ) , szívkoszorúér betegség (coronaria szűkület), szívroham, infarktus, tüdőembólia, stb.

Mikor ajánlott EKG vizsgálatot végeztetni?

Műtétek előtt javasolt egy nyugalmi EKG készítése. Az alábbi tünetek jelentkezésekor is célszerű EKG vizsgálatot végeztetni:

• magas vagy alacsony vérnyomás
  • mellkasi fájdalom, bizonytalan mellkasi panaszok
  • erős szívdobogás
  • nehézlégzés
  • fulladás
  • szédülés, gyengeség – esetleg eszméletvesztés

Hogyan készüljön az EKG vizsgálatra?

Különösebb előkészületre nincs szükség, gyógyszerszedés esetén tájékoztatni szükséges a kezelőorvost. Veszélytelen a vizsgálat, fájdalommal nem jár.

Hogyan zajlik az EKG vizsgálat?

A páciensnek a hátán kell feküdnie a nyugalmi EKG vizsgálat közben, a törzsére és a végtagjaira pedig elektródákat helyeznek. Az elektródák vezetékeit egy készülékhez csatlakoznak, ami a jelfeldogozást végzi el. A szív által keltett elektromos impulzusok az EKG készülékbe vezetődnek, a jeleket felerősíti a készülék, majd a jeleket eltárolja, ezután papírszalagra rögzíti, EKG görbékként.

Nyugodt pozícióban kell maradni, nem lehet mozogni, nem szabad beszélni.

Vannak olyan betegségek, amelyeknek az EKG-n kimutatható jelei csak terhelésre jelentkeznek, ezért előfordulhat, hogy fizikai aktivitás szükséges az EKG görbe felvételéhez, speciális cardiológiai laborban lehet elvégezni ezeket.

EKG vizsgálat az alábbi helyeken érhető el:

• Szfv, Seregélyesi út 17. I . emelet jobbra.
  • Siófok, Petőfi Sándor utca 1-3. , 5D UH Stúdió

Mennyibe kerül az EKG vizsgálat?

Cikkek

Foglaljon időpontot vérvételre

Honlapunkon regisztrációt követően könnyedén tudja intézni bejelentkezését. Kiválaszthatja az Önnek megfelelő szabad időpontot, valamint vizsgálati eredményeit is láthatja.

NŐGYÓGYÁSZAT

Fertőzések, citológiai vizsgálat, vérzészavarok, onkológiai, változókori tünetek, meddőség és bármely nőgyógyászati panasz kezelése, valamint szülésre felkészítés Siófokon és Székesfehérváron.

NŐGYÓGYÁSZAT